Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen maken al op prille leeftijd kennis met literatuur. Zij gaan er in diverse situaties mee om, ieder op een geheel eigen, persoonlijke manier. In die activiteiten ontwikkelen zich kennis en verwachtingen, motivatie en vaardigheden. De wijze waarop mensen in hun kinderjaren met literatuurleren omgaan is van fundamenteel belang voor het functioneren van de (volwassen) literatuur. Inzicht in de ontwikkelingsprocessen die zich in de kindertijd afspelen, kan ons inzicht in culturele verschijnselen verdiepen. Dit boek is daartoe een aanzet en tracht te voorzien in de behoefte aan beschrijvende studies over dit onderwerp. 'Welke rolspeelt literatuur in de ontwikkeling van een kind? Hoe kun je kinderen leren dat lezen leuk is? Hoe kun je het lezen bevorderen?' Deze en nog veel andere relevante vragen vormen de rode draad van deze uitgave, bestemd voor iedereen die zich professioneel bezig houdt met kinderen en literatuur. (tekst: achterflap)
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- 82-93 --- #GBIB:IDGP --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
What children read in the Second World War had an immense effect on how they came of age as they faced the new world. This time was unique for British children - parental controls were often relaxed if not absent, and the radio and reading assumed greater significance for most children than they had in the more structured past or were to do in the more crowded future. Owen Dudley Edwards discusses reading, children's radio, comics, films and book-related play-activity in relation to value systems, the child's perspective versus the adult's perspective, the development of sophistication, retent
Choose an application
Choose an application
In dit boek wordt het fenomeen jeugdliteratuur vanuit verschillende invalshoeken op een wetenschappelijke wijze benaderd. Vanuit de specifieke communicatiesituatie die ontstaat wanneer een volwassene zich richt tot een jonge lezer, belicht de auteur de consequenties hiervan voor de jeugdliteratuur. Verder wordt onder meer aandacht besteed aan de aparte status en het eigen karakter van de jeugdliteratuur. Daarna volgt nog een kort overzicht van de vele genres, elk met eigen mogelijkheden en grenzen. In een laatste hoofdstuk worden een aantal bedenkingen in verband met analyse en evaluatie geformuleerd. (Bron: covertekst)
Children's literature. Juvenile literature --- Psychological study of literature --- Children --- Children's literature --- Books and reading --- History and criticism. --- Academic collection --- #KVHA:Jeugdliteratuur --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- History and criticism --- 071870.jpg --- Jeugdliteratuur --- 829.9 --- jeugdliteratuur
Choose an application
The World through Children's Books is a valuable and easy-to-use tool for librarians, teachers and others who seek to promote international understanding through children's literature. The annotated bibliography, organized geographically by world region and country, contains nearly 700 books representing 73 countries. Sponsored by the United States Board on Books for Young People (USBBY).
Choose an application
Poetry --- Sociology of literature --- poëzie --- jeugdliteratuur --- bakerrijmpjes --- kinderliederen (genre) --- 839.3-93 --- 094:82-93 --- Erfgoededucatie --- Kinderliederen --- 783.1 --- 839.3-93 Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- 094:82-93 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Muziekgeschiedenis in beelden en/of voorbeelden ; algemeen
Choose an application
Book history --- Children's literature. Juvenile literature --- anno 1200-1499 --- Netherlands --- Flanders --- Children --- Children's literature, Dutch --- Children's literature, Flemish --- Books and reading --- History and criticism. --- jeugdliteratuur --- literatuurgeschiedenis --- Nederlands --- 433.7 --- jeugdliteratuur: geschiedenis --- 094:82-93 --- 839.3-93 --- 839.3-93 Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- 094:82-93 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Flemish children's literature --- Flemish literature --- History and criticism
Choose an application
In dit boek wordt het fenomeen jeugdliteratuur vanuit verschillende invalshoeken op een wetenschappelijke wijze benaderd. Er wordt dieper ingegaan op de aparte status en het eigen karakter van de jeugdliteratuur en op het specifieke communicatieproces dat ontstaat wanneer een volwassene zich richt tot een jonge lezer. In dit boek worden de verschillende aspecten van jeugdliteratuur belicht: de auteur, de vertaler, de illustrator, de uitgever, de jonge lezer en de verschillende genres. Centraal staan ook de functie, werking en receptie van jeugdliteratuur. Tal van voorbeelden worden aangebracht ter illustratie, gaande van Nijntje tot Harry Potter. (Bron: covertekst)
Age group sociology --- Primary education --- Secondary education --- Children's literature. Juvenile literature --- Literature --- jeugdliteratuur --- leesopvoeding --- Jeugdliteratuur --- Literatuurwetenschap --- 82-93 --- Academic collection --- #KVHA:Jeugdliteratuur --- #KVHA:Letterkunde --- lezen --- Jeugdliteratuur ; informatief --- Over Jeugdliteratuur --- 094392.jpg --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- PXL-Education 2015 --- leesbevordering --- communicatiewijze --- taalvaardigheid --- Children's literature --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Kunsten --- Tekenen --- Illustratoren --- Jeugdliteratuur --- 82:7 --- 839.3-93 --- kinderen --- kunstgeschiedenis --- schilderkunst --- 684.94 --- boekillustraties --- inspiratie --- museumgidsen --- 839.3-93 Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- 82:7 Literatuur en kunst --- Literatuur en kunst --- het boek, boekillustratie --- 701.1 --- kunst (ler) --- museumcollecties (ler) --- Kunst --- Illustrator (tekenaar) --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Graphics industry --- illustraties --- anno 1900-1999 --- Netherlands --- Boekillustratie --- MAD-faculty 15 --- 655.41 <492> --- 76:655.5 --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- 76:655.5 Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties) --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties) --- Uitgeverij--algemeen--Nederland
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|